Loading...
tr usd
USD
0%
Amerikan Doları
38,49 TRY
tr euro
EURO
-0.01%
Euro
43,89 TRY
tr chf
CHF
-0.19%
İsviçre Frangı
46,64 TRY
tr jpy
JPY
-0.01%
Japon Yeni
0,00 TRY
tr rub
RUB
0.8%
Rus Rublesi
0,47 TRY
tr cny
CNY
0.12%
Çin Yuanı
5,30 TRY
tr gbp
GBP
-0.66%
İngiliz Sterlini
51,37 TRY
tr eur-usd
EURO/USD
-0.18%
Euro Amerikan Doları
1,14 TRY
bist-100
BIST
-0.87%
Bist 100
9.144,15 TRY
usd gau
Petrol
-1.31%
Brent Petrol
62,45 USD
gau
GR. ALTIN
-0.48%
Gram Altın
4.085,66 TRY
btc
BTC
0.18%
Bitcoin
94.416,81 USDT
eth
ETH
-1.64%
Ethereum
1.768,44 USDT
bch
BCH
-0.05%
Bitcoin Cash
363,61 USDT
xrp
XRP
-2.61%
Ripple
2,18 USDT
ltc
LTC
-2.34%
Litecoin
83,55 USDT
bnb
BNB
-0.42%
Binance Coin
598,51 USDT
sol
SOL
-1.74%
Solana
143,77 USDT
avax
AVAX
-2.34%
Avalanche
21,06 USDT
ada
ADA
-1.81%
Cardano
0,68 USDT
dot
DOT
-1.37%
Poladot
4,09 USDT
doge
DOGE
-2.07%
Doge Coin
0,17 USDT
shib
SHIB
-2.07%
Shiba Inu
0,00 USDT
featured

AVM Metrekare Verimlilik Endeksi, Mart 2025 döneminde yüzde 37,5 arttı

service
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala
Reklam Alanı

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksi’nin Mart ayı sonuçları açıklandı. Her ay düzenli olarak yayınlanan verilere göre ciro endeksi, Mart 2025 döneminde, bir önceki yılın aynı ayı ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmamış olarak incelendiğinde yüzde 37,5 oranında artarak 3829 puana yükseldi. Mart 2025 için açıklanan yıllık enflasyon oranının yüzde 38,10 olduğu düşünüldüğünde, metrekare verimlilik endeksindeki artışın enflasyonun altında olduğu görülmektedir.

Sonuçları yorumlayan Ekonomist Fatih Keresteci: “AVM ciro endeksi 2025 yılı Mart ayında, geçtiğimiz yılın aynı ayına göre nominal olarak %37,5 büyüdü. TÜİK’in Mart ayı yıllık TÜFE artışının %38,1 olduğu dikkate alınırsa reel manada performansını koruduğunu söyleyebiliriz. Öte yandan, Şubat ayına göre belirgin bir toparlanma var. Enflasyondan arındırılmış endekse göre Mart’ta Şubat’a oranla %16’lık bir büyüme var. Aslında bu durum öncü verilerle biraz uyumsuz… Hem Ramazan etkisi hem de ayın ikinci yarısında finansal piyasalarda yaşanan sert türbülans nedeniyle alışveriş ekonomisinin bir miktar daralmasını beklerdik. Ancak, detaylara inince bu kafa karışıklığını giderebilecek verilere erişiyoruz. Şöyle ki, kategori bazında giyimde %53,8 gibi oldukça yüksek oranda bir nominal büyüme olmuş. TÜİK’in enflasyon raporunun da teyit ettiği üzere giyim ürünlerinde Mart’ta yüksek oranda iskontolar yapılınca tüketiminde de reel anlamda bir artış olmuş. Kategori bazında reel büyüme kaydeden bir diğeri hipermarket olmuş, ki o da Ramazan ve akabinde Bayram etkisini açık bir şekilde yansıtıyor. En zayıf kategori performansları ayakkabı ve teknolojilerde olmayı sürdürmüş. TCMB iç talepteki canlılığı enflasyonun nedenlerinden birisi olarak kabul ediyor olsa da Mart ayında AVM endekslerinin gösterdiği göreceli canlılığın, yukarıda belirttiğimiz nedenden dolayı enflasyonist olmadığını tahmin ediyoruz.” dedi.

0
be_endim
Beğendim
0
dikkatimi_ekti
Dikkatimi Çekti
0
do_ru_bilgi
Doğru Bilgi
0
e_siz_bilgi
Eşsiz Bilgi
0
alk_l_yorum
Alkışlıyorum
0
sevdim
Sevdim